ABOUT

Agency Profile

THE VALUE OF DIVERSITY
What is the best way to live in a world so full of differences? Find a way to reconcile different worldviews and value systems.

How can we communicate effectively with anyone who has a vision and understanding of the world different from ours? Engendering mutual creativity and progress, recognizing and embracing diversity. Every flower has its own unique way and its special features to manifest itself: these features together create a unique seasonal portrait of vitality and beauty.

The ability to respond creatively to diversity is the ability to develop a practical awareness of the value of life itself and of any single expression of life.

PHILOSOPHY
Clara Garcovich is a full service public relations agency (events, public relations, press office and digital PR) strongly customer oriented, which dedicates listening, feedback and quality of relationship.

Clara Garcovich treats communication as a fundamental benefit, indispensable to qualify the reputation of its clients. Develops and coordinates projects and communication activities, creative, innovative, effective, efficient, and measurable in results, moving with ease in the sectors of luxury, fashion, sports, finance, automotive and design, both nationally and internationally.

Offers full and well-coordinated services, relying on the interaction between the different structures of the Agency for a result, which covers all aspects of a communication plan able to face and overcome market challenges.

SERVICES
Communication is definitely a key added value and essential to qualify and consolidate the credit of companies and organizations in their respective fields of competence by helping to find multiple channels and vehicles.

Clara Garcovich aims to provide clients with the ability to orientate their transversal Communication through tight integration between the different structures of the Agency – events, public relations, press office and digital PR. In order to trigger a progressive growth and give notoriety to companies and products the Agency handles the coordination and implementation of projects and activities well-coordinated and measurable in results.

Always attentive to customer expectations and availability, Clara Garcovich processes customized and detailed solutions adjusting them to the needs of the market dynamics.

CLIENTS
10×10 An Italian Theory | A Moda |  Barton Perreira | Chiara Boni | Dimensione Danza | DoppiaA | Everlast | Fendi Kids | Gruppo Tessile Monti | HairMed | Inglesina | Leisure Society | Linea Più | Maui Jim | Moscot | Movitra | Passion Blanche | Pomikaki | Rivieras Leisure Shoes | Roberto Cavalli Junior | Schroders | Simonetta 

INFORMATIVA PRIVACY

Di seguito le forniamo alcune informazioni che è necessario portare a sua conoscenza non solo per ottemperare agli obblighi di legge previsti dagli Art. dal 15 al 22 del Regolamento UE 2016/679, ma anche perché la trasparenza e la correttezza nei confronti degli interessati è parte fondante della nostra attività.

Il Titolare del Trattamento dei suoi dati personali è Clara Garcovich Srl, Corso Venezia, 16, 20121, Milano MI, responsabile nei suoi confronti del legittimo e corretto uso dei suoi dati personali e che potrà contattare per qualsiasi informazione o richiesta al numero 02 76394997, tramite email all’indirizzo info@claragarcovich.it o tramite richiesta scritta all’indirizzo sopra indicato.

I suoi dati personali sono raccolti e trattati, previo consenso, per le finalità di invio di materiale informativo e/o pubblicitario anche mediante telefono o internet. I suoi dati potranno essere inviati e condivisi con fornitori e gestori dei dati che ci erogano taluni servizi (ad es. servizi di hosting e manutenzione delle piattaforme, servizi di analisi dei dati, servizi di gestione delle e-mail, servizi di distribuzione, servizi di marketing e pubblicità, ecc.) e verranno conservati per un tempo congruo rispetto all’interesse manifestato dalla persona cui si riferiscono i dati verso le finalità del trattamento svolto. In ogni caso il titolare adotterà ogni cura per evitare un utilizzo dei dati stessi a tempo indeterminato, procedendo con cadenza periodica a verificare in modo idoneo l’effettivo permanere dell’interesse del soggetto cui si riferiscono i dati a far svolgere il trattamento per finalità di marketing.

Ha il diritto di chiedere al titolare del trattamento l’accesso ai suoi dati personali e la rettifica o la cancellazione degli stessi o la limitazione del trattamento che la riguarda o di opporsi al loro trattamento. Se ha fornito il consenso per una o più specifiche finalità, ha il diritto di revocare tale consenso in qualsiasi momento. Ha il diritto di richiedere copia dei suoi dati personali in un formato strutturato, di uso comune e leggibile da dispositivo automatico. Qualora ravvisiate delle irregolarità nel trattamento dei vostri dati personali, potreste sporgere reclamo al Garante per la protezione dei dati personali.